Podsumowania 2016 roku trwają również w transporcie i gospodarce. Zgodnie najnowszymi ustaleniami port w Shanghaju nadal pozostaje najważniejszym portem handlowym na świecie. Udało mu się zaliczyć wzrost o 1,6 % w porównaniu z 2015 rokiem. Polski port, znajdujący się w Gdańsku, może jedynie pomarzyć o osiągnięciu wyniku podobnego do rekordzisty.

Po 2016 roku nadal pozostaje na najwyższym miejscu podium

Choć po podsumowaniu pierwszej połowy zeszłego roku port w Shanghaju zaliczył niewielki spadek przepustowości, nadrobił go w pozostałych miesiącach i ponownie został liderem wśród portów handlowych. Port obsłużył w sumie 37,13 mln TEU, a w samym grudniu 3 mln TEU. TEU to jednostka miary, której odpowiada objętości jednego kontenera 20-stopowego. Jeśli uzmysłowimy sobie ten przelicznik, wynik osiągnięty przez port w Szanghaju robi olbrzymie wrażenie. Za tak znakomitym wynikiem stoi bez wątpienia znakomita lokalizacja portu. Ulokowany jest on na wyspie u ujścia rzeki Jangcy i połączony z lądem olbrzymim mostem Donghai, który mierzy 32,5 km. To wspaniałe miejsce do wysyłania transportu, który zmierzać będzie wewnątrz kraju, jak i tego, który wyruszy w podróż do odległych rejonów świata. Podróż statku do portu w Hamburgu trwa około miesiąca (27–30 dni).

Porównanie z portem w Hamburgu

Mijający rok był nienajgorszy także dla portu w Hamburgu, który zahamował wcześniejszy spadek przeładunków. Nie ma jednak wątpliwości, że nie dorównuje on światowemu liderowi. Z wynikami po trzech kwartałach 2016 roku Hamburg znalazł się na trzecim miejscu wśród największych portów z terminalami kontenerowymi w rejonie Morza Północnego. Wyprzedzają go (dane po 3. kwartałach): Rotterdam – 9,27 mln TEU i Antwerpia – 7,56 mln TEU.. Przy wyniku z Szanghaju nie robi to wrażenia. Dodajmy, że drugi port handlowy na świecie, który znajduje się w Singapurze zakończył rok z wynikiem 30,6 mln TEU.

Ciekawostki z historii portu

Port w Szanghaju uruchomiony został w 1842 roku. Intensywnie rozwijał się do końca lat 40., kiedy to zmiana władzy w Chinach spowodowała zmniejszenie ruchu w porcie. Od 1991 roku zaczął ponownie się rozwijać, w związku ze zmianą przepisów, które ułatwiły międzynarodowy handel i transport. Od tego momentu sukcesywny rozwój doprowadził port na szczyt. W 2010 roku port w Szanghaju prześcignął ten w Singapurze. Co więcej lider transportu kontenerów nadal się rozwija, więc bardzo możliwe, że w przyszłości pobije kolejne rekordy.

ikona facebooka

Reklamy ofertowe

Folder reklamowy

Baner reklamowy
                      

Nasza lokalizacja


Wyświetl większą mapę             

................................

 
Copyright © 2024 Mat-serwis. All rights reserved.
Partner of Joomla Perfect Templates
stat4u