Po oceana zaczął już pływać pierwszy w świecie wielki kontenerowiec ULCV z napędem zasilanym skroplonym gazem ziemnym. 

Pływa pod francuską banderą, armatora z grupy Grupy CMA CGM. Nadano mu imię CMA CGM Jacques Saade, na cześć założyciela firmy, wizjonera i przedsiębiorcy. Co ciekawe ceremonia chrztu była pierwszą ceremonią cyfrową w której przy pomocy tego przekazu połączyli się przedstawiciele stoczni w Szanghaju i kierownictwa Grupy CMA CGM w Marsylii.

 

Wybór zasilania dla CMA CGM Jacques Saade pozwoli zachować jakość powietrza i jest kolejnym krokiem w transformacji energetycznej w transporcie morskim. Zasilanie LNG tak naprawdę oznacza, że do silników podawany jest gaz ziemny w stanie lotnym, jednak magazynuje się go w zbiornikach paliwowych w postaci skroplonej LNG.

Zastosowanie tego rodzaju zasilania jest z jednej strony najbardziej zaawansowanym, z drugiej najłatwiejszym rozwiązaniem, które pozwala na zachowanie jakości powietrza podczas eksploatacji statków. Dzięki niemu można zredukować

  • emisji dwutlenku siarki
  • emisji dwutlenku azotu
  • emisję dwutlenku węgla.

 

Statek przyjmie paliwo raz podczas podróży okrężnej Europa-Azja, warto podkreślić, że nowy statek CMA CGM Jacques Saade  jest obecnie największym statkiem świata z napędem na LNG, podobnie jego silnik główny jest największym i największej mocy istniejącym silnikiem zdolnym do spalania gazu ziemnego.

Jednak stocznie informują o zamówieniach na większe zbiornikowce z napędem LNG.

 

Statek ten powstał w Chinach lecz zastosowano w nim wiele zaawansowanych rozwiązań technicznych dostarczonych przez francuskie i europejskie firmy. Zastosowano między innymi

  • najnowsze technologie cyfrowe wspomagające dowódcę i załogę, zwłaszcza w czasie manewrów portowych
  • system uzdatniania wód balastowych
  • wciągarki cumownicze i kotwiczne 
  • membranowe zbiorniki kriogeniczne na paliwo LNG
  • rozdzielnice elektryczne od Schneider Electric
  • Sperry Marine
  • systemy napędowe, paliwowe i inne wyposażenie
  • projekt silników napędu głównego

CMA CGM Jacques Saade rozpoczął już komercyjne rejsy na linii łączącej Azję z Europą Północną.

 

Informacje na temat tego nowoczesnego i ekologicznego statku znajdziecie też na naszym Facebooku https://www.facebook.com/warssped/posts/1723785871135833

 

Chcesz przewieźć towar w spedycji międzynarodowej czy krajowej zapraszamy do współpracy. Zadzwoń do nas  +48 22 619 25 24 

 

ikona facebooka

Reklamy ofertowe

Folder reklamowy

Baner reklamowy
                      

Nasza lokalizacja


Wyświetl większą mapę             

................................

 
Copyright © 2024 Mat-serwis. All rights reserved.
Partner of Joomla Perfect Templates
stat4u